Tudj meg mindent a Forgalmi Szolgálattevőről

Forgalmi Szolgálattevő

Forgalmi Szolgálattevő

Számonkérés

2019. augusztus 08. - Forgalmi Szolgálattevő

A tanulmányi szerződésben vállalod, hogy tanulni fogsz és törekszel a legjobb eredményekre. Azt is leírják, ha az eredményeid gyengék, akkor jogukban áll megválni tőled.

Az első dolgozatra a két hetes  bevezető alatt kerül sor. Ennek az eredménye sehova sem számít, de jelzést ad, hogy hol tartasz. Majd a két hét letelte után jön egy összefoglaló dolgozat, ez kifejtős volt nekünk. Ha benne vagy a legjobb harmincban és két harmadnál jobb az eredményed, akkor mégy tovább.

Itt kezdődik az igazi tanfolyam. Jönnek a  forgalmi oktatók. Az első tantárgy a Jelzési ismeret. (F.1.) naponta 2-6 óra van, előfordul, hogy közbe szúrnak más tárgyat is, ez attól függ, hogy ki mikor és hogyan ér rá. Munkajogi ismeretek, elsősegély, Tűzvédelem, ezek inkább lazításnak vannak, a nap végén vagy az utolsó óra végén egy teszt van, általában elmondják a kérdéseket és a válaszokat is. Nincs szívatás.

Ellenben az F.1-et azt tanulni kell, az előírás, hogy 20 óránként dolgozatot kell írni. Ez nagyon hektikus, van, hogy 10 óra után fogtok írni és van, hogy 25 óra után. Óránként kb. 2-3 oldalt halad a tanár, ez azt jelent, hogy ha 6 órád van, akkor 12-15 lap az Utasításban. Az F.1. tele van képekkel, ábrákkal, a tananyag 150 lap, erre van kb. 30 napod. Ráadásul van egy fejezet, ami az FSZT-knek nem is tananyag, Ha mindent levonunk, akkor a nyers szöveg kb. 90 lap. Ezt kell megtanulni. Napi 3 oldal. Mi kb. 7 dolgozatot írtunk a tananyagból.

Az F.1. végén van egy záródolgozat az egész Jelzési ismeretekből. Ha sikeres, akkor kapsz Br. 20 000 forint jutalmat.

Na de, milyen dolgozatok vannak és hogyan osztályoznak?

A kulcs szó a Megfelelt. Ha egy feladat 75%-a vagy ennél nagyobb része jó, akkor az adott feladat megfelelt. Ha a dolgozatban 4 feladat van, akkor legalább 3-nak meg kell felelnie. Rész pontszámok nincsenek.

Lehet kifejtős, felsorolásos feladat. Totó, Igaz-hamis, és a legnehezebb a kiegészítős, ez azért nehéz, mert pontosan kell tudni az utasítást.

Ha van egy felsorolás, ahol 5 jó válasz van, ott 4-et kell hibátlanul megadni. Igaz hamisnál 10 ből 8 ér 75%-ot stb.

Ha neked van 3db 75%-os feladatod és 1db 0%-os, akkor a dolgozat megfelelt. 
Ha van 4db 60%-os, akkor nem felelt meg.

Azonban van egy fontos szabály, az elvi hiba, ami azt jelenti, hogy ha valami nagy hülyeséget írsz. pl. Egy vörös fény a főlapon: "Szabad a vonatnál alkalmazható legnagyobb sebességgel, a következő jelzőn..." akkor az egész dolgozatot áthúzzák, hiába a 75%-ok stb.

A dolgozat eredmények egy táblázatba kerülnek, mikor megírtátok a Jelzési záró dolgozatot is, akkor az eredményeket a Csomóponti vezető(k) megkapják és Ők döntenek a hogyan továbbról.  Mivel minden vezető más, ezért erre általánosítható szabály nincs. Van, aki szigorúbb és elküldi azonnal az embereket, van, aki felajánl egy új tanfolyamot, van aki ad még időt.

Akinek egy dolgozata sem felelt meg, azoktól biztos megválnak. A záródolgozat eredménye nagyobb súllyal számít. Ha hiányzol akkor a dolgozatot pótolni kell. Van olyan tanár, aki új dolgozatot állít össze van aki ugyanazt adja.

Puskázni lehet, mert nem nagyon figyelnek, de nem érdemes mert a legvégén akkor az anyag, hogy képtelen leszel pótolni. Tanulni kell minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://forgalmiszolgalattevo.blog.hu/api/trackback/id/tr4814995854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása