Tudj meg mindent a Forgalmi Szolgálattevőről

Forgalmi Szolgálattevő

Forgalmi Szolgálattevő

Az FSZT feladatai

2019. augusztus 23. - Forgalmi Szolgálattevő

A Forgalmi Szolgálattevő az állomási munka irányítója, mindenki, aki a vonatközlekedés lebonyolításában részt vesz, az köteles a rendelkezéseit betartani. A pályavasút alkalmazottjai vagyunk. Mi üzemeltetjük az infrastruktúrát. 

A feladat az adott szolgálati helytől függ, ahol Állomási végrehajtási Utasításban (ÁVU) van leírva mindenkinek a feladata. Nagy állomáson pl. Keleti, Kelenföld, Szolnok, Hegyeshalom, Győr, Pécs, Szeged, Miskolc stb. több szolgálattevő dolgozik egyszerre. Van, aki a naplót vezeti, van aki Írásbeli rendelkezéseket írja, van aki felhatalmazza a vonatokat indulásra, van aki a biztosító berendezést kezeli és van aki a többieket irányítja.

A legmagasabb szint egy állomáson a Fő rendelkező, pl. Hegyeshalom, Győr, Keleti, Szolnok, Székesfehérvár stb. Ők a karmesterek, ők azok akik a végső szót kimondják. Mindenki csinálja a dolgát és ha van vmi rendkívüli dolog, akkor ők döntenek. Általában ők kérnek és adnak engedélyt a szomszédos állomásoknak és tól. 

 A rendelkező egy nagyobb egység vezetője, pl. Győrben a teher pályaudvaron dolgozik rendelkező, míg a személyben a toronyban van a fő rendelkező, a teher területén mindenben Ő dönt, de ha kifelé indítana vonatot, akkor azt a fő rendelkező engedélyével tud csak.

Táblás, ő az aki a biztosító berendezést kezeli.
Külső FSZT, aki a vonatokat felhatalmazza indulásra, ő a személyben futkározik. pl. Keleti, Nyugati, Déli stb.
Naplózó, aki a vonatok indulási idejét írja. (Ő vezeti a naplót.)

Ez a felállás a nagy állomásokra igaz. Mindenkinek a munkakörét az ÁVU írja le. Természetesen lehetnek átfedések, mikor több vonat indul, akkor a naplózó besegít a külsőnek stb.

Ha van tolatásvezető, esetleg váltókezelő, akkor az Ő munkáit is a fenti emberek irányítják.

Kisebb állomásokon csak Forgalmi szolgálattevő dolgozik. Ha egy központos az állomás pl. Tata, Mosonmagyaróvár, Ács, Biatorbágy, Herceghalom, Öttevény stb. akkor az FSZT mindent maga csinál. Kér engedélyt, ad engedélyt, kezeli a biztosító berendezést, ha kell felhatalmaz, ha kell írásbelit ír, naplózik stb.

Ha több központos az állomás (vonóvezetékes váltók vannak) pl. Gyömöre, Győrszemere stb. Az engedély adás kérés mellett felhatalmaz, irányítja és ellenőrzi a váltókezelőket, sorompó kezelőket, vezeti a naplót. Ez a klasszikus FSZT munka.

Az állomások önálló szigetek, de a hatékony munkához a vonal forgalmának fenntartásához az FSZT-k munkáit össze kell hangolni, ők a Forgalmi vonalirányítók. Felettük van a Területi Fő üzem irányító és a Hálózati Fő üzemirányító. 

Természetesen a felsorolás hiányos, hiszen őrzünk kulcsokat, szabályozzuk a forgalmat, vezetjük a tolatást, a különböző pályavasúti rendszerekben rögzítünk adatokat, mi mondjuk be az érkező és induló vonatokat stb.

A bejegyzés trackback címe:

https://forgalmiszolgalattevo.blog.hu/api/trackback/id/tr8115015510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása